December 1, 2012

Kembali

Salam Sejahtera..

Sangat lama blog ini terbiar, akhirnya membuat keputusan menghidupkan kembali.Blog lagi satu berkaitan craft delete sudah.Manage satu blog je senang..Lagipun tak pandai nak karang ayat bagai..Rasa macam kaku pun ada,,Insyallah akan update tentang aktiviti yang saya minati.,bukan berkaitan masak sahaja.Actually saya nak jadikan blog ini sebagai catatan kenangan dalam aktiviti saya.Sesiapa yang sudi menjengah silakan...
Berhenti berblog dalam masa yg panjang..ingin saya ceritakn berpindah duduk dengan suami, barang2 dari kecil hg dewasa angkat semua..sambil pilih utk disimpan dibuang.hah diam x diam da pregnant x abis2 kemas.Resepi yg selama ni duk print simpan ikut ketogeri..majalah, barang kraft.senang kan bila nak cari.itu pun kadang semput nak cari..hah letak label baru senang.Bila kelam-kabut terabur balik..
Tapi since bergelar Ibu.saya akui segalanya perlu teratur.jika tidak x sempat nak ada ruang sendiri. Sejak Kandungan mencecah 7 bulan, saya ambil keputusan resign.Keputusan itu disambut senyum lebar En.suami yg mahu saya membesarkan sendiri anak2. Actually cita-cita utama saya dulu jadi surirumah.hee pelikkan.tapi x pena cerita pada sesiapa cita2 saya..mahu ada gulin2 ketawa,.kerana saya lihat Rutin mak saya menarik..masak,menjahit,.bertani..membuat belacan untuk dijual.Seriusly saya x tahu semua ni penat. yg tahunya seronok mengikut aktiviti Mak dan Arwah Ayah saya. Mungkin pada ketika tu saya tiada lagi "Tanggungjawab". Jika saya ikut Arwah Ayah menangguk udang, menoreh getah..jengah  kambing dan lembu..Superkan,,
Saya fikir, saya perlukan tumpukan pada satu  aktiviti je..tapi tetap suka..baking,sewing and crafting .Semuanya perlu Masa untuk menelaah satu persatu. Kawan2 seangkatan baking semua da jauh maju..sangat maju, saya boleh diketogeri masih tertinggal di perhentian.
Saya sering di tegur buat apa macam2.kan x nampak hasil yg memberangsangkan.Cuba tumpu pada satu perkara ja.
Mungkin teguran itu betul..tapi saya jenis cepat jemu..Jika saya berjaya disalah satu bidang saya ceburi..itu adalh "bonus", yang pasti saya suka menyibukkan diri..ha3..kadang2 takut juga faktor umur..sampai bilakan.

0 comments: